ایران مقاله
مقالات مربوط به ups مقالات رشته های فنی مهندسی پزشکی و سلامت
درباره وبلاگ


این وبلاگ جهت ارائه مطالب مفید در زمینه UPS ، برق والکترونیک و ومقالات فنی مهندسی تشکیل شده است

مدیر وبلاگ : MORTEZA KAZEMI
صفحات جانبی
نویسندگان
چهارشنبه 6 مرداد 1395 :: نویسنده : MORTEZA KAZEMI

این ماژول طبق نقشه موجود در دیتاشیت IC L298 طراحی شده و به خوبی هم جواب داده. ولتاژ قابل تحمل در خروجی درایور تا ۴۸ ولت هست. که اگه این ولتاژ با جریان ۱ امپری ازش بکشید باید یک هیت سینک هم نصب کنید تا از شدت گرما نسوزه .


برای گرفتن نویز دو تا خازن عدسی به اون اضافه کردیم و دو تا هم مقاومت داره که میشه اتصال کوتاهشون کرد ولی اگه از موتور DC و یا موتور پله ای که جریانش بیشتر از دو امپره باید مقاومت ها رو با مقدار یک اهم و توان ۱یا ۳ یا ۵ وات قرار بدیم چون خروجی هر مسیر ۲ امپره یعنی می تونید دو تا موتور DC دو امپر یا یک استپ موتور چهار امپر بهش وصل کنید  .


این ماژول طبق نقشه موجود در دیتاشیت IC L298 طراحی شده و به خوبی هم جواب داده. ولتاژ قابل تحمل در خروجی درایور تا ۴۸ ولت هست. که اگه این ولتاژ با جریان ۱ امپری ازش بکشید باید یک هیت سینک هم نصب کنید تا از شدت گرما نسوزه .


برای گرفتن نویز دو تا خازن عدسی به اون اضافه کردیم و دو تا هم مقاومت داره که میشه اتصال کوتاهشون کرد ولی اگه از موتور DC و یا موتور پله ای که جریانش بیشتر از دو امپره باید مقاومت ها رو با مقدار یک اهم و توان ۱یا ۳ یا ۵ وات قرار بدیم چون خروجی هر مسیر ۲ امپره یعنی می تونید دو تا موتور DC دو امپر یا یک استپ موتور چهار امپر بهش وصل کنید  .

یه نکته جالب : میتونید با سری کردن و موازی کردن این درایور ولتاژ و جریان بیشتری در خروجی داشته باشید.

ولتاژ مورد نیاز برای دادن به ورودی یعنی پایه های  IN1, IN2 , IN3 , IN4 , ENA , ENB که از سمت میکرو و یا سنسور ها می ایند باید حداکثر ۵ ولت باشند  .

ولتاژ تغذیه ها : به این ماژول باید دو تا ولتاژ تغذیه بدهید یکی برای تغذیه قسمت منطقی ای سی و دیگر برای قسمت درایور یا موتور ها که تا ۴۸ ولت می تواند برسد.

در ماژول پیچ کانکتور تغذیه  سمت کانکتور های خروجی +۵ ولت و پیچ وسط کانکتور تغذیه زمین و پیچ کانکتور تغذیه پایینی تغذیه موتور است. بر عکس نزنید که ای سی به رحمت خدا میره .

در قسمت خروجی دو کانکتور پیچی قرار دادم که به راحتی بتوانید به اون انواع سیم ها رو پیچ کنید و در جریان های زیاد یعنی دو امپر هم مقاومت می کند و ذوب

نمی شود و شما هم مراقب باشید که اگه جریان موتور تون زیاد هست از سیم های مناسب استفاده کنید تا سیم ها ذوب نشوند و اتصالی پیدا نکنند .

یه نکته تجربی هم بگم که اگه استپ موتوری دارید که نمیدونید ولتاژ و جریانش چقدر هست با وصل کردن ولتاژ کم از ۵ ولت شروع کنید و افزایش بدید  تا حدی که نشه   شفت موتور را با دست نگه داشت  و بعد جریان یکی از سیم های استپ موتور اندازه بگیرید و در چهار ضرب کنید تا جریان کل موتور بدست بیاد.

فیلم زیر کارکردش  در پروژه راه اندازی استپ موتور با درایور L298 هست .


 

دانلود

حجم فایل: 1.49 مگابایت

رمز فایل در صورت نیاز:www.tiva.in

مطالب مرتبط


ساخت دماسنج

راه اندازی ks108 با at91sam7x256

جزوه آموزشی کارگاه مونتاژ

پروژه هشدار لیزری برای در ورودی

شارژر باتری لیتیوم یون

پروژه منبع تغذیه دوبل قابل تنظیم

پروژه تشخیص موقعیت چهره در تصویر با الگوریتم KPCA با نرم افزار MATLAB

پروژه هشدار لیزری برای در ورودی

تجهیز سیستم های مکانیزه با یو پی اس

مقایسه میکروکنترلر AVR و PIC

پروژه ساخت مدار دفع کننده پرنده

قطعی برق و خاموش شدن سیستم های کامپیوتری و ….

انواع تکنولوژی یو پی اس

نرم افزار مانیتورینگ یو پی اس






نوع مطلب : مدار و PCB ماژول درایور L298N، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 7 مرداد 1395 10:33 ق.ظ
سلام دادش


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پیج رنک سایت mups.mihanblog.com/
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات