ایران مقاله
مقالات مربوط به ups مقالات رشته های فنی مهندسی پزشکی و سلامت
درباره وبلاگ


این وبلاگ جهت ارائه مطالب مفید در زمینه UPS ، برق والکترونیک و ومقالات فنی مهندسی تشکیل شده است

مدیر وبلاگ : MORTEZA KAZEMI
صفحات جانبی
نویسندگان
جمعه 11 خرداد 1397 :: نویسنده : MORTEZA KAZEMI

رژیم غذایی پالئو اخیرا به یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی تبدیل شده است. بسیاری از افراد، غلات، قندها، الکل و لبنیات را حذف می‌کنند تا یک رژیم غارنشینی داشته باشند که سرشار از گوشت، آجیل و انواع توت است.

 

رژیم پالیٔو

رژیم غذایی پالئو چیست؟

این رژیم، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، چون لیست مواد غذایی حذف‌شده‌ی آن، بسیار نزدیک به چیزی است که مدرسه‌ پزشکی هاروارد توصیه می‌کند.
بااین حال رژیم غذایی پالئو نیز منتقدانی دارد و بسیاری از محققان با ایده‌ بازگشت به رژیم نیاکان مخالف هستند. برخی از منتقدان از مفهوم انتخاب غذاهای طبیعی و کامل حمایت می‌کنند اما میزان بالای مصرف گوشت را همچنان مسئله‌ی نگران‌کننده‌ای می‌دانند. علی رغم این نگرانی‌ها، چندین درس ارزشمند در مورد سلامت و رژیم غذایی وجود دارد که می‌توان از مفاهیم مربوط به رژیم پالئو فراگرفت.


 

غذا پختن

خودتان غذای‌تان را بپزید

از آنجا که رژیم پالئو قوانین سختی دارد، به‌طور کلی برای پیروان این رژیم راحت‌ تر است که خودشان غذایشان را در خانه درست کنند. هنگامی که شما به درست کردن غذایتان در خانه عادت کردید، می‌توانید از مزایای مصرف غذاهای خانگی و اینکه دقیقا می‌دانید چه چیزهایی درون غذاهایتان است، بهره‌مند شوید. دیگر لازم نیست که نگران وعده‌های غذاییحاوی مواد ناسالم یا خطرناک باشید.

 

غذای سالم

غذاهایی با حداقل میزان فراوری را انتخاب کنید

مفهوم انتخاب غذاهای کامل و طبیعی به رژیم غذایی پالئو محدود نمی‌شود بلکه این رژیم فقط به این ایده، توجه‌ بیشتریکرده است. با مصرف غذایی که به حالت طبیعی‌‌اش نزدیکتر است، شما می‌توانید از بسیاری از خطرات ناشی از غذاهای فراوری‌شده اجتناب کنید. به‌عنوان مثال، کمتر احتمال دارد که قند، آرد و چربی ترانس اضافی مصرف کنید.

 

چربی سالم

چربی‌های سالم بخورید.

لازم نیست از تمام چربی‌ها اجتناب کنید. درواقع بدن شما برای داشتن یک عملکرد درست به چربی سالم نیاز دارد. رژیم پالئو، افراد را تشویق می‌کند که چربی‌های تک‌منبعی مانند آووکادو، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بذر کتان را انتخاب کنند. باید از روغن نباتی هیدروژنه اجتناب کنید، چون آن، چربی‌ های سالمی که بدن شما نیاز دارد را فراهم نمی‌ کند.

 

نمک

میزان نمک مصرفی‌تان را متعادل کنید.

اکثر مردم به‌خاطر مصرف غذا های بیش‌ازحد فراوری‌ شده، نمک بسیار زیادی مصرف میکنند. رژیم پائو باعث می‌شود کهغذاهای کم‌ سدیم بخورید، چون غذا های فراوری‌شده را به‌طور کامل حذف می‌کند. با کاهش میزان مصرف سدیم، شما می‌توانید سلامت قلبی عروقی تان را بهبود ببخشید و فشار خون‌ تان را پایین بیاورید.

 

زندگی سالم

روی ورزش تمرکز کنید.

اگرچه رژیم پالئو اغلب با کراس فیت همراه است اما نکته‌ اصلی این است که ورزش و رژیم غذایی، هردو اجزا جدایی‌ناپذیر یک سبک زندگی سالم هستند. شما نمی‌توانید به یکی توجه کنید و دیگری را نادیده بگیرید – به‌خصوص اگر می‌خواهید وزن کم کنید. یک رژیم تمرینی انتخاب کنید که برای شما مفید و عملی باشد. سپس مطمئن شوید که بخشی از روال عادیشماست.






نوع مطلب : تغذیه و سلامتی، 
برچسب ها : آووکادو، رژیم تمرینی، رژیم غذایی، رژیم غذایی پالئو، روغن زیتون، سبک زندگی سالم، سلامت قلبی عروقی‌،
لینک های مرتبط :


موضوعات
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پیج رنک سایت mups.mihanblog.com/
 
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic